Per xerrar de llibres i altres coses

Bé,  aquest any em sembla que no tenc un llibre únic a la categoria més absoluta i singular com sí he fet anys passats, he fet quaranta-cinc lectures i  tenc diverses coses per oferir. En realitat,com n’he fet la ressenya de la majoria, ja us podeu imaginar algunes de les coses que posaré a la llista. en fí, no en parlem més, avanti!

Amb el vostre pemís m’inspiraré en part en la classificació que feu en Marc l’any passat.

Novel.la d’autors que escriuen en anglès:

Autor que no coneixia i que pens seguir devotament:

Nicole Krauss La casa gran,  o més encara La història de l’amor.  Dues novel.les excel.lents, de cinc estrelles.

Autor que ja coneixia i que no m’ha decebut:

Eugenides és excel.lent, una novel.la de primera i Irving està a la seva altura habitual, o sigui, molt bé. la de Coetzee és una novel.la més petita, no la podem comparar a les altres dues.

Jeffrey Eugenides  La trama matrimonial  ( o nupcial en castellà).

John Irving En una sola persona

Coetzee, J. M. Estiu

Autor nou que mereix una segona oportunitat:

Em va agradar l’ambició de l’obra però no estic segur que m’agradés tota la novel.la. En tot cas té coses molt interessants.

Hari Kunzru  Deus sense homes

Autor reciclat :

Trob que després de Harry Potter se’n surt més que bé i val la pena llegir-la

Rowling, J. K. Una vacant imprevista

Novel.la italiana:

N’he llegit nou. Les dues que cit són molt bones i molt mediterrànies també, en canvi Ammaniti no em va convèncer del tot.

Milena Agus Sottosopra ( dalt i baix)

Michela Murguia Accabadora

Novel.la negra:

Té subseccions, n’he llegit 16, nou de les quals de Michael Connelly gràcies al mestre Jaume.

Millor Connelly:

És mal de dir però posaré Cauces de maldad  (The narrows) perquè és la resolució d’una novel.la anterior i m’havia quedat amb les ganes de saber. Connelly resol el tema molt bé. Les altres també són molt bones.

Millor novel.la nòrdica:

Arnaldur Indridasson  Hivern àrtic,  em sap greu per les nostres amigues Jungstedt i Laksberg

Millor novel.la negra protagonitzada per unes ovelles:

Leonie Swann Les ovelles de Glennkill  és molt graciosa i és més del que sembla a primera vista.

Novel.la llegida perquè en feien la pel.lícula:

Són tres, tal vegada posaria

Don Winslow Salvajes , les altres dues també tenen coses interessants l’atles dels núvols de David Mitchell és curiosa  i Headhunters de Jo Nesbó no desmereix.

Novel.la originalment escrita en català:

Un parell de decepcions i una novel.la petita i interessant

Llucia Ramis Tot allò que una tarda morí amb les bicicletes

Novel.la originalment escrita en castellà:

Sens dubte

Javier Cercas Las leyes de la frontera

Assaig, reflexió, no ficció:

N’he llegit cinc de diversos temes.

Ja sabeu que em vaig llegint les memòries de ficció de Cesar Antònio Molina, és molt dens i aprens molt, enguany vaig llegir Donde la eternidad envejece.

El periodista Enric Gonzalez ha tret una sèrie de llibres dels llocs on ha viscut i conta moltes històries curioses, enguany he llegit Historias de Roma

Bé, ho hauríem de deixar aquí, si no ho acabaré comentant tot. Feliç nova temporada i que millorin encara més les lectures que se’ns presentin.

Anuncis

Comments on: "Balanç d’enguany, 2012-2013" (5)

  1. Comentari d’en Jaume: Molt bé això de començar cada categoria amb un comentari!

    Dels que tries, no puc comentar res d’en Connelly, només que és molt bo, perquè no record les trames de les novel.les a les que te refereixes.

    Veig que tenim polèmica en els països nòrdics: Arny Indry, o el trio de dones sueques?

    De n’Enric Gonzalez he llegit el llibre sobre Londres i me va agradar molt.

  2. No vull que m’entenguis malament. M’ha agradat molt sa teva entrada. Molt detallada i molt ben estructurada. De fet crec que te posaré un set 🙂 Però tio, com aixi acabes com acabes? Com aixi ho espenyes? Com aixi li dones el premi a la categoria de no ficció a una memoria de ficcio de Cesar antonio Molina? Es que m’ho poses “a huevo”. Jo no vull ficar dits dins s’ull però és que m’agafes es dit i m’ho fiques tu mateix … 🙂

  3. te l’escric a tu perquè et tenc més confiànça, ja saps que som incapaç de fer cap resenya vist el vostre nivell, alt nivell, però no me puc estar de dir-vos que cada cop que me qued sense lectura , que no sé que triar, sou sens dubte la meva font , sou clars i directes , divertits….bé un plaer …

Deixa un comentari

Llibres i amics

Per xerrar de llibres i altres coses

Per xerrar de llibres i altres coses

L'illa dels llibres

Per xerrar de llibres i altres coses

Les Contraportades

Un bloc, sobretot, sobre llibres

Naucoris

Literatura & Companyia

