Per xerrar de llibres i altres coses

Ja està, ja he llegit una nova novel.la d’en Jo Nesbø, la setena (cinquena arribada aquí) protagonitzada p’en Harry Hole, i sabeu què?, cada vegada m’agraden més. Ja no sé com dir-ho, en Jo Nesbø és molt bo!!! Ara que molta gent ja heu llegit en Michael Connelly, que, potser, estau, com jo, esperant amb una necessitat gairebé malaltissa una nova novel.la d’en Harry Bosch, no ho dubteu gens: descobriu en Harry Hole, és el millor substitut que hi ha d’en Bosch, si fins i tot comparteixen diminutiu del nom!

Parlant seriosament, El muñeco de nieve (Snømannen, 2007; RBA, 2013; 492 pàgs.) és una obra d’art de la novel.la negra. La trama és excel.lent; els personatges, brillants; el ritme, frenètic; i la resolució, espectacular. En una magistral exhibició d’escriptura, en Nesbø mos desvetlla el nom de l’assassí (ja sabeu, o assassina, o assassins, o assassines) a falta de prop de 100 pàgines per acabar la novel.la i això no li lleva gens d’interés ni ritme a la trama. Vos ho assegur, m’he llegit les darreres 100 pàgines sense ni aixecar-me a cobrir cap necessitat vital; estava, literalment, aferrat a la cadira (de fet, en el llit, que és on he acabat el llibre). Però ja està bé d’elogis, parlem una mica de la trama.

Una nit, un nin es desperta quan sent un renou estrany i, quan va a veure la seva mare (el pare és de viatge), no la troba en el dormitori, ni a la resta de la casa, la mare ha desaparescut. Quan es prepara per anar a cercar-la a cals veïnats, veu que en el ninot de neu que va descobrir el dia anterior en el seu jardí, encarat cap a la casa, qualcú li ha col.locat al voltant del coll la bufanda més preciada de la seva mare, i ell sap ben cert que la seva mare mai no ho faria, no amb aquesta bufanda.

En Harry Hole i el seu equip de Delictes Violents s’encarreguen de la investigació, amb l’ajut d’una nova integrant del grup, una policia venguda de Bergen que es posa a disposició d’en Hole. Quan comencen a investigar, descobreixen que durant els darrers anys han anat desapareixent un bon nombre de dones casades amb fills, de manera que el cas podria involucrar un assassí en sèrie. Les pitjors expectatives pareixen confirmar-se quan, poc després, desapareix una altra dona, mare de dos fills.

A mesura que el cas avança, aniran apareixent una sèrie de sospitosos que en Harry i el seu equip hauran d’anar descartant o confirmant com a autors dels segrests (i/o assassinats).

Bé, com he dit, és una novel.la brillant, digna d’un dels millor escriptors de novel.la negra de l’actualitat. I, com ja vaig comentar en l’anterior ressenya d’un llibre d’en Nesbø, està prevista l’adaptació al cinema d’aquesta novel.la; inicialment, el director havia de ser en Martin Scorsese però, com que se va embarcar en dirigir El lobo de Wall Street i té altres projectes a la vista, els estudis Universal s’han cansat d’esperar i actualment estan cercant un altre director; els primers a qui els ho va demanar varen ser els directors de Contraband i Headhunters, però cap dels dos va acceptar. O sigui que encara haurem d’esperar un poc (o un molt).

I ja que parlam d’adaptacions cinematogràfiques de novel.les d’en Jo Nesbø, pareix esser que en Mark Wahlberg està interessat en el remake americà de l’elogiada Headhunters; recordem que en Wahlberg ja va protagonitzar Contraband, la versió americana d’una pel.lícula nòrdica, en aquest cas islandesa, Reykjavik-Rotterdam, dirigida la versió americana p’en Baltasar Kormákur, curiosament actor a l’original islandesa.

Anuncis

Comments on: "El muñeco de nieve. Jo Nesbø" (6)

  1. No m’has de convèncer de’n ” Jo, que n’és de bo” Jo Nesbo, per seguir la broma, però tens raó, jo ja fa molt de temps que no llegesc cap novel.la seva. Hi hauré de tornar.

  2. A mi m’atura un aspecte, el mateix que va causar que deixés de llegir en Connelly i és que no m’agrada que hi hagi nins implicats en aquests tipus d’històries. No aconsegueixo disfrutar de la història, perquè se m’encongeix el cor. No vull passar pena.

    • L’única implicació dels nins en la història és que desapareixen les seves mares, però sí que és cert que la novel.la no és precisament per a nins, ja que en Nesbø acostuma a ser explícit, i no només en l’aspecte de la violència. Per dir-ho de qualque manera, no és un autor de l’estil Läckberg.

  3. Per mi és de les millors o potser la millor de les que he llegit fins ara, i efectivament, com diu en Jaume, a les darreres cent pàgines no m’he pogut aixecar de la cadira. És més, m’he descobert xerrant tot sol, cridant quan les coses es posaven lletges, en fi, una novel.la negra esplèndida. Què esperen les productores per fer les pel·lícules de Harry Hole. Molt bona. Tinc intenció de llegir el lleopard després d’un parell de lectures més, diguem-ne canòniques.
    Si algú no ha llegit encara Jo Nesbo, que estau esperant?

  4. Vaja, Benet, has fet un bon tour de force, amb 7 comentaris seguits; ara que jo ja duc 11 entrades seguides, i me n’esperen 3 o 4 o 5 més en els pròxims dies.

    Compartesc amb tu que és una de les millors novel.les no ja d’en Nesbo, sinó policíaques en general. I quan llegeixis El lleopard (una de les ressenyes que tenc pendents des de fa massa temps, potser perquè tenc por de no fer-la com se mereix), entendràs perquè en Matías Vallés ha col.locat en Nesbo en el punt més alt dels autors de novel.la negra actuals.

    De les pel.lícules que reclames, ja vaig comentar a l’entrada d’El redemptor que estava en marxa l’adaptació d’El muñeco de nieve. Ara, més d’un any després de la data que anunciava com a possible estrena de la pel.lícula, he de dir que el projecte segueix aturat, que de moment pareix que el director serà en Tomas Alfredson, responsable, entre d’altres, d’El topo, que li va reportar un BAFTA i una nominació més. No hi ha cap informació sobre els actors ni sobre la data possible d’estrena, o sigui que haurem d’esperar aconteixements.

Deixa un comentari

Llibres i amics

Per xerrar de llibres i altres coses

Per xerrar de llibres i altres coses

L'illa dels llibres

Per xerrar de llibres i altres coses

Les Contraportades

Un bloc, sobretot, sobre llibres

Naucoris

Literatura & Companyia

