Per xerrar de llibres i altres coses

Patrick Modiano

És estrany que cap dels amics del blog no m’hagi retret encara que, una vegada més, les previsions que havíem fet sobre qui seria el premi Nobel d’enguany no han encertat. Enguany tota la premsa parlava del possible premi a Haruki Murakami, si bé amb menys entusiasme que l’any passat quan  se’l donava com a aposta segura o bé del poeta libanès Adonis. Ambdós llegits i dels que podria haver dit alguna cosa. Tots voldríem que els senyors de Suècia premiessin els nostres autors favorits, aquells que hem llegit i admirat (l’etern candidat Phillip Roth, per exemple),  però poques vegades succeeix això. Sovint el dubte que ens ve al damunt quan s’apropa octubre és si aquest any serà algú que simplement coneixem o haurem de córrer a l’enciclopèdia a cercar que és aquest escriptor de qui no havíem sentit parlar mai. I després hi ha totes les qüestions extraliteràries, de representació de diferents continents o de premiar algú que escriu en una llengua no tan popular com l’anglès, el francès, o l’espanyol mateix. Des del segle XIX que la cultura catalana presenta un candidat a Nobel amb la presumpció que aquest fet ens faria més visibles encara a l’escenari internacional. Però, com ja sabeu, des de Guimerà quan ho vam provar per primera vegada encara no hem tingut ocasió d’assaborir aquesta glòria col.lectiva. Enguany li ha tocat el torn a Patrick Modiano, un escriptor en llengua francesa i, segons diuen, un escriptor eminentment parisenc i eminentment sobre la Segona Guerra Mundial. Doncs bé, de les gairebé trenta obres que veig a l’enciclopèdia que ha publicat, no n’he llegit ni una, si bé aquesta vegada sí que en coneixia el nom. Ja veieu quin nivell. Sobre si el llegirem a partir d’ara, no ajuda molt que l’articulista del Diari de Mallorca, tertulià de la SER i de Catalunya Ràdio, l’admirat Matias Vallés, declari que Modiano és el segon escriptor més avorrit que existeix. No diu qui és el primer.  Crec que cercarem altres opinions una mica més ponderades a l’hora d’aventurar-nos en la coneixença d’aquest escriptor. Si algun dels amics del blog se l’ha llegit, per favor, no us n’estigueu d’il.lustrar-nos una mica.

Anuncis

Comments on: "Patrick Modiano, premi Nobel de literatura 2014." (4)

  1. Bones Benet!
    Ja ho vaig comentar al meu bloc, que amb un llibre seu que vaig llegir (El cafè de la joventut perduda) ja en vaig tenir prou, no em va donar peu a llegir res més. Avorrit, avorrit, avorrit. Així doncs comparteixo l’opinió de Matias Vallés hehehe
    Salutacions!

  2. Sí, vaig llegir el que hi posaves però no et vaig fer cap comentari, Una altra vegada el faré 🙂
    Amb el que em dius ara, crec que de moment podré viure sense incorporar aquest autor a les meves lectures.

  3. Ui! Mira que sempre intento llegir algo de qui guanya el Nobel, però em comença a fer una mica de mandra aquest! 🙂 Potser aquest any passo i em decanto més pels eterns candidats (excloent de tote totes a Murakami! D’aquest també n’he tingut prou…)

  4. Ara no sé que fer, Dues amigues meves amb bon criteri literari són fans de Modiano, i una d’elles (professora de francès, això sí) el té com a autor preferit i l’ha llegit tot. M’han dit també que a les seves novel.les no passa quasi res. Ai, no sé si arriscar-me a provar- ne una. També m’han dit que són novel.les no molt voluminoses. Això sempre pot ajudar en cas de dubte.😉

Deixa un comentari

Llibres i amics

Per xerrar de llibres i altres coses

Per xerrar de llibres i altres coses

L'illa dels llibres

Per xerrar de llibres i altres coses

Les Contraportades

Un bloc, sobretot, sobre llibres

Naucoris

Literatura & Companyia

