Per xerrar de llibres i altres coses

Més tard, en una entrada posterior, comentaré amb més detall la cerimònia, però ara només diré un parei (mallorquí) de coses. La primera, que la paraula que defineix la gala d’avui és

Reivindicacions!!!

No a la discriminació ni per sexe, ni per raça, ni per orientació sexual, ni per patir una malaltia greu.

En segon lloc, diré que en Neil Patrick Harris (en Barney Stinson) ha estat molt bé. I, finalment, que Boyhood ha estat la gran perdedora i que Birdman ha estat la gran guanyadora, amb permís d’una sorprenentment exitosa El gran hotel Budapest.

Per ara, res més, vos deix amb la llista de guanyadors:

Millor Pel.lícula: Birdman

Millor Actor: Eddie Redmayne (La teoría del todo)

Millor Actriu: Julianne Moore (Siempre Alice)

Millor Actor Secundari: J.K. Simmons (Whiplash)

Millor Actriu Secundària: Patricia Arquette (Boyhood)

Millor Direcció: Alejandro González Iñárritu (Birdman)

Millor Guió Original: Birdman (Alejandro González Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris, Armando Bo)

Millor Guió Adaptat: The Imitation Game (Graham Moore)

Millor Pel.lícula d’Animació: Big Hero 6

Millor Pel.lícula en Llengua Estrangera: Ida (Polònia)

Millor Fotografia: Birdman

Millor Muntatge: Whiplash

Millor Disseny de Producció: El gran hotel Budapest

Millor Disseny de Vestuari: El gran hotel Budapest

Millor Maquillatge i Perruqueria: El gran hotel Budapest

Millor Banda Sonora Original: El gran hotel Budapest (Alexandre Desplat)

Millor Cançó Original: Glory (Selma)

Millor So (Sound Mixing): Whiplash

Millor Edició d’Efectes de So (Sound Editing): El francotirador

Millor Efectes Visuals: Interstellar

I ara els encerts de la nit, primer en el joc diguem-ne tradicional:

Tià: 15

Benet: 14

Marc: 13

Mercè: 12

Toni: 12

Jaume: 12

Pepa: 11

I els resultats de la segona quiniela:

Tià: 54

Jaume: 50

Toni: 48

En fi, com veis, ha estat una edició molt igualada, encara que amb un clar vencedor en les dues modalitats. Enhorabona al guanyador, i a la resta per participar.

Anuncis

Comments on: "Òscars 2015: Els guanyadors" (6)

  1. Felicitacions al guanyador. Jo estic ben content amb el meu segon lloc 😦 . No és veritat. Quina ràbia!
    Bromes a part. he votat l’opció que més gent donava per segura, la de Boyhood, i com que l’any del discurs del rei vaig voler arriscar per la xarxa social, enguany vaig pensar que no em tornaria a passar, i mira! :).
    En fi, en Jaume ja ho venia diguent, que enguany era difícil, que la cosa estava dividida.
    Gràcies Jaume, ha estat divertit un any més, si no hagués estat per tu no estaríem ara aquí fent aquests comentaris.

    • Jo no he trobat que enguany fos difícil. 🙂 Era evident que guanyaria Birdman, no sé quina curolla duieu amb aquest “pseudo-invent” que era boyhood. Vos deixau dur massa pels comentaris d’alguns “experts” que no ho són tant 🙂

  2. Benet, d’acord amb tu però, bé, els gremis corresponents ja premiaren Birdman i n’Iñárritu, lo que passa és que jo volia creure que l’Acadèmia valoraria els 12 anys que va dedicar en Linklater a fer aquesta pel.lícula, però ja ho veus, ni pel.lícula, ni direcció, ni guió, ni muntage, i gràcies a na Patricia Arquette que, si no, se n’hauria anat de buit.

    Tià, se t’ha de valorar, i molt, el fet que mai te doblegues a rumors, comentaris, percepcions,… de la majoria, sempre tires per endavant amb les teves idees, i ja ho has demostrat bastantes altres vegades, hagis guanyat la quiniela o no. El dubte que me queda és si és perquè tens una intuïció molt gran, o perquè ho fas per votar diferent del que preveus (i encertes) que votarem els altres. Ja ho xerrarem el dijous si finalment mos veim.

    • M’agrada votar diferent a voltros pero que ho faci es merit exclusivament vostro 🙂 Tenia clar que votaria birdman i me pensava que podia guanyar… aixi que he tingut dues alegries: quan vaig veure que gaire be tots votaveu boyhood i avui mati quan he vist que havia guanyat birdman 🙂

      Enguany he votat es darrer i m’ha anat molt malament. Vaig fer dos canvis de darrer moment a ses meves eleccions i la vaig pifiar. Vaig canviar el millor actor i el millor guio. Pensava que birdman guanyaria un dels dos. Sa meva primera intuicio era sa bona i al final, al canviar, ho he posat al reves.

      Pero no creguis. Tambe me deix influenciar per voltros. He pensat que boyhood tenia que guanyar alguna cosa i pensava que guardar ses escenes 12 anys per fer es muntage tenia molt merit … pero ni aixo je je.

      Al final tot es una mica d’intuicio mesclat amb un munter de sort i un poquet de sentit critic al llegir els motius que els experts donen per decantar-se per una opcio o una altra. Alguns simplement trien una opcio pero altres donen alguna rao. Si m’agrada el motiu que donen tenc mes en compte sa seva opinio.

  3. Enhorabona Tià!! M’encanta que n’oscarito petit vagi canviant de mans!!!!
    L’únic que em sap greu és que has matat la possibilitat de polemica… o … potser no.
    He he.

Deixa un comentari

Llibres i amics

Per xerrar de llibres i altres coses

Per xerrar de llibres i altres coses

L'illa dels llibres

Per xerrar de llibres i altres coses

Les Contraportades

Un bloc, sobretot, sobre llibres

Naucoris

Literatura & Companyia

