Per xerrar de llibres i altres coses

un mal nombreEn el primer volum La amiga estupenda vàrem viure amb les protagonistes Elena Greco o Lenù i Raffaella Cerullo o Lila la seva infància i en aquest segon volum partim de la seva adolescència i arribem fins a la seva vida adulta. Aleshores na Lila amb setze anys s’acabava de casar amb n’Stefano , que és un dels joves amb més diners, membre d’una de les famílies del barri amb ingressos d’origen sospitós. Ella no s’adapta a la vida de dona casada napolitana i ha d’obeir en tot al seu marit. Al no estar disposta a ser una dona submisa rep moltes pallisses. Na Nelù, en canvi, no té diners i encara que la seva mare s’oposa a que seguesqui estudiant, ella compta amb el suport de la mestra Oliviero i amb la professora Galiani.

Arriba l’estiu i na Lina paga un sou a l’amiga per a que la pugui acompanyar a Ischia a passar les vacances, ja que d’altra banda no s’ho podria pagar. Allà un amor prohibit complicarà la relació d’elles dues. Al llarg de la novel·la l’acostament i l’allunyament de les protagonistes és constant degut a la gelosia  i a l’enveja de totes dues. Ambdues provenen d’un barri molt pobre de Nàpols. Na Lila puja de classe amb el seu casament per motius purament materials, i na Lenù puja de classe per motius intel·lectuals, emperò cada una d’elles vol el que té l’altra.

Aquesta història m’ha agradat tant com la del primer volum. I això vol dir que m’ha agradat molt. Vos avís, una vegada la comenceu a llegir deixareu de banda tot el que sigui que teníeu començat!

Anuncis

Comments on: "Un mal nombre. Elena Ferrante" (3)

  1. L’estic llegint, Mercè, i la trob molt bona. Ja no em falta gaire per acabar. Em fa ganes llegir-les totes aquest estiu.
    Només una cosa. Quin nom més estrany en castellà. ja hi tornam a ser. L’original es titula Storia del nuovo cognome, i en català Història del nou cognom. No entenc que pretenen expressar en castellà, donar pistes sobre l’argument?

    • Sí Benet, tens raó. Jo vaig pensar el mateix. De totes maneres encara que et donin pistes no t`esgarren res , no? Estic contenta que t’hagis animat a llegir-les totes. Com que jo ja ho he fet, no sé si esperar a que tu facis la recomanació pel bloc…Les teves entrades són més completes. Jo sintetitzo molt!

  2. Realment, lo de la traducció dels títols és impressionant!

Deixa un comentari

Llibres i amics

Per xerrar de llibres i altres coses

Per xerrar de llibres i altres coses

L'illa dels llibres

Per xerrar de llibres i altres coses

Les Contraportades

Un bloc, sobretot, sobre llibres

Naucoris

Literatura & Companyia

