Per xerrar de llibres i altres coses

Un any més, veig que inauguraré les entrades del millor llibre de l’any. De fet, ja fa uns dies que la tenc escrita, esperant que en Benet mos donàs el tret de sortida.

Com sempre faig, començaré l’entrada fent un repàs de les nacionalitats dels autors que he llegit. He de comentar que enguany he llegit bastantes menys novel.les que de costum: he llegit 32 novel.les i 6 relats curts. 12 de les novel.les i tots els relats curts són d’autors nordamericans, seguit de 3 novel.les d’Espanya, 3 de Suècia, 3 d’Anglaterra i 3 també de Bèlgica. Alemanya i Noruega n’aporten 2 cadascuna, i Rússia, França i la Xina tanquen la llista amb un llibre de cada país. A part de tots aquests països, he d’afegir una novel.la coescrita per una sueca i un noruec (qui serà?), que no he comptat en cap dels dos països.

Bé, passem a les recomanacions. Seguiré utilitzant la mateixa codificació d’altres anys per indicar si les novel.les triades pertanyen a qualque sèrie i, en cas afirmatiu, si són la primera novel.la de la sèrie, per tal que sapigueu si es pot llegir la recomanació directament, o si primer s’hauria de llegir una altra novel.la de la sèrie. Així, he indicat amb (0) els llibres que no formen part de cap sèrie, amb (1) els que, formant part d’una sèrie, són la primera novel.la de la sèrie o la primera que s’ha publicat a Espanya i, finalment, amb (2) els que formen part d’una sèrie amb novel.les anteriors publicades a Espanya.

Millor novel.la negra en V.O.: The Burning Room (2) (Michael Connelly). Mai no deixaré de recomanar una novel.la d’en Harry Bosch, encara que m’hagi d’inventar una categoria un poc forçada.

Millor novel.la negra/bestseller: La categoria en què més m’ha costat decidir-me. Tenia fins a 4 molt bons candidats, però finalment triï Mala suerte (2) (Lee Child), una nova entrega de les aventures de Jack Reacher.

Millor novel.la negra nòrdica: Sense considerar la que després triaré com a millor novel.la global, aquí recoman l’anterior novel.la del mateix autor (és que és molt bo): Fantasma (2) (Jo Nesbo), realment espectacular.

Millor novel.la negra europea no nòrdica: Quien siembra vientos, recoge tempestades (2) (Nele Neuhaus). Novament apareix en aquesta categoria la bona autora alemanya.

Millor descobriment de l’any: El misterio de Pont-Aven (1) (Jean-Luc Bannalec), autènticament encantadora.

Millor descobriment de l’any – segona edició: Secretos imperfectos (1) (Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt). M’és igual la categoria, havia de recomanar-la.

Millor novel.la negra no negra (o, almenys, d’un autor no negre): Extraña confesión (0) (Anton Txèhov), la meva principal incursió en el que s’anomena “alta literatura”, molt bona trama.

Per acabar, el meu millor llibre d’enguany ha estat:

POLICÍA, de JO NESBO

Sens dubte, les darreres novel.les del bo d’en Jo són encara (si és possible) millors que les primeres.

Anuncis

Comments on: "La meva tria (Jaume) per a 2015-16" (3)

  1. Ha ha ha, de ” Jo, que n’és de bo”, hem Passat al “bo de’n Jo”. Brilliant!
    Quant a la millor novel.la negra no negra , excel·lent. Aviat posaré la meva tria també

  2. Secretos imperfectos… Amb aquest títol i la teva recomanació… Me l’apunt!
    Entre en Toni i tu m’heu fet gola de tornar a Nesbo!

Deixa un comentari

Llibres i amics

Per xerrar de llibres i altres coses

Per xerrar de llibres i altres coses

L'illa dels llibres

Per xerrar de llibres i altres coses

Les Contraportades

Un bloc, sobretot, sobre llibres

Naucoris

Literatura & Companyia

