Per xerrar de llibres i altres coses

Els llibres que he llegit durant aquesta temporada difereixen bastant entre ells. I degut precisament a que relaten situacions tan diferents em costa molt dir-vos quin d’ells el considero el millor. Per exemple, dins la categoria de temàtica divulgativa, he après i m’he emocionat molt amb

Suborns i tretes a la presó de Can Mir (1936-1941) de Manel Suárez Salvà. Ed. Lleonard Muntaner, 2015.

Aquest llibre és un tresor, doncs a través de testimonis directes dels presoners de Can Mir, els darrers moments dels assassinats, els suborns, les tragèdies de les famílies… sabem una mica més de la brutal repressió durant aquests anys a l’illa de Mallorca.

Fora botiflers, fora galls! La guerra de Successió a les Illes Balears de Mateu Morro Marcé. Ed. Lleonard Muntaner, 2015.

Llibre molt entenedor, i ho dic jo que la història sempre m’ha costat de llegir! El pròleg és de Damià Pons. Considero que també és un llibre indispensable.

20 rutes en família per Mallorca. La Serra de Tramuntana. Volums I (2015) i II (2016). Ed. Lleonard Muntaner, 2015.

Ambdós llibres indiquen excursions senzilles de fer i per afegitó hi ha plànols i fotografies. Molt recomanable!

Los girasoles Ciegos. Ed Anagrama, 2005. Alberto Méndez. És un recull de quatre històries reals de la postguerra amb protagonistes de diferents bàndols donant una perspectiva diferent a la Guerra Civil. Aquest és un llibre que no et deixa indiferent i a més està molt ben escrit.

Touching the Void. Joe Simpson. Vintage Books, 1997. Aquesta és la història real de dos excursionistes que es troben en una situació molt extrema. Em va agradar tant que després d’haver-lo llegit vaig veure el documental. Genial!

Over the Ocean d’Erica Fisher. Ed. Hesperus Nova, 2014. Aquesta cruenta història real d’una parella que és separada en temps de la Segona Guerra Mundial està narrada per la filla de la parella. Corprenedora! Per a més informació vegeu la ressenya.

De poesia vos recomano La gratitud de Miquel Àngel Llauger. Ed. Moll, 2014. M’ha agradat especialment perquè l’autor és molt conscient de la fugacitat de l’instant, i la nostàlgia està descrita en positiu, gaudint i assaborint la vida. El rellegiré!

De contes he llegit Falenes de Jaume Ferrer Sancho. Per a més informació podeu llegir la ressenya. Em va agradar molt.

Novel·la negra

Quién siembra vientos recoge tempestades de Nele Neuhaus. Bona, bona!

El domador de leones de Camilla Läckberg. Bona, també!

Sé lo que estáis pensando  de John Verdon. Em va encantar!

El misterio de Pont-Aven de Jean-Luc Bannalec. A més d’entretinguda es descriuen paisatges de la Bretanya francesa que m’han robat el cor… hi vull anar!!

Fantasma de Jo Nesbo. Com diríeu: Què n’és de bo!

La noia del tren de Paula Hawkins. Diria que l’estil és peculiar. Molt original. La protagonista és una anti-heroïna que es fa estimar, encara que a vegades la galtejaries. Divertida i intrigant!

Novel·les en general

Sicília sense morts de Guillem Frontera. Club editor, 2015. Una novel·la intrigant on els seus personatges grotescs m’han semblat més reals que no pas imaginaris. A alguns d’aquests polítics m’ha semblat veure’ls per Mallorca! M’ho he passat molt bé llegint-la .

A Flor de piel de Javier Moro. Ed. Seix Barral, 2015. És una novel·la històrica ambientada a partir de 1803. Molt ben documentada. Sabem de la proesa d’uns quants valents que sacrifiquen molt per aconseguir fer arribar la vacuna de la pigota a Ultramar. En aquesta expedició ens trobem amb tempestes, naufragis i aventures diverses. Molt bona novel·la.

Hombres desnudos de Alícia Giménez Bartlett. M’ha agradat el llenguatge dinàmic i fresc que està adaptat a la classe social de cada un dels personatges. Tot i que alguna situació és dramàtica, com a lector veus que hi ha una sortida per a tot, moltes vegades arribant a l’absurd i no perdent mai de vista el costat còmic de les coses. He rigut bastant.

La  amiga estupenda d’Elena Ferrante . Ed Lumen, 2016

Un mal nombre d’Elena Ferrante. Ed Lumen, 2016

Las deudas del cuerpo d’Elena Ferrante. Ed Lumen, 2016

La niña perdida d’Elena Ferrante.  Ed Lumen, 2016

Aquesta tetralogia d’una autora italiana o autor italià m’ha enganxat moltíssim. No se sap qui hi ha darrera aquest nom. M’aventuro a dir que es tracta d’una dona per la manera de tractar els personatges femenins. L’acció se situa en un barri molt pobre de Nàpols i es detalla la vida de les dues protagonistes des de que són nines fins que compleixen els seixanta anys. Una vegada començat el primer llibre no he pogut aturar de llegir fins que no he acabat el darrer. Recomano especialment el primer i el segon llibre.

Els llibres llegits que no m’han agradat massa, ja no els esmento. Bona lectura i bon estiu!

 

Anuncis

Comments on: "Tria dels millors llibres llegits (2015-2016). Mercè." (4)

  1. M’agrada veure que hi poses tantes novel.les negres, i moltes de les quals a mi també m’han agradat (de fet, totes excepte la de John Verdon, que encara no l’he llegit).

  2. Ui! Los girasoles ciegos!!! Me va encantar no sé si l’he posada un altre any…
    En recomanes uns quants basats en històries reals, solen enganxar…me’ls apunt i també el de poesia!

    • “Los girasoles ciegos” me la va recomanar en Marc. Si no, no l’hagués llegit. L’he trobat molt dura, però ara estic contenta d’haver-ho fet.
      Les històries reals són les que més m’agraden. El llibre de poesia segur que t’agrada.

Deixa un comentari

Llibres i amics

Per xerrar de llibres i altres coses

Per xerrar de llibres i altres coses

L'illa dels llibres

Per xerrar de llibres i altres coses

Les Contraportades

Un bloc, sobretot, sobre llibres

Naucoris

Literatura & Companyia

