Per xerrar de llibres i altres coses

La meva tria 2015-16

Ha arribat el moment de les recomanacions a millors llibres de l’any. Bé,  alguns recomanen tot l’any,  en el passatemps, en els sopars, en els dinars i per suposat en aquest lloc, mantenint viu aquest espai d’intercanvi d’opinió.

Deixant de banda  alguns dels llibres escrits per autors,  com en Joel Dicker, en Johan Theorin, na Nele Neuhaus, na Isabel Allende o na Matilde Asensi entre altres  que he llegit durant aquest any. La meva tria és simple i senzilla, no comparable a la que heu fet els experts i es limitarà a dos llibres;  el primer, no podia ser un altre,  El úlimo adiós, de na Kate Morton, d’aquest simplement vos convit a llegir la ressenya ja publicada en el blog.

L’altre, el vaig descobrir per casualitat cercant per Internet novetats de novel·les d’intriga:  El desorden que dejas, de Carlos Montero. Llibre de lectura àgil, que comença amb un cas d’assetjament  a una professora  de literatura castellana en un institut gallec. La trama es va complicant a cada pàgina fins a convertir-se tal com diu el resum del llibre en un vertader thriller psicològic, on la mentida i els secrets juguen un paper fonamental. És un llibre Intrigant, dinàmic i a pics angoixant. Durant la  lectura vaig agrair no tenir alumnes tant malèvolament intel·ligents com els de la novel·la. A moments  vaig sentir la necessitat de tancar el llibre, respirar i demanar-me, què faria jo? i al final del llibre vaig pensar quina sort haver encertat en el sempre difícil, però meravellós moment d’elegir la pròxima lectura. No faré cap comentari  més, però si vos atreviu, crec que com a mínim passareu una estona entretinguda.

Anuncis

Comments on: "La meva tria 2015-16" (3)

  1. Què bé, que hagis participat un any més en els millors llibres de l’any. T’has convertit en la principal difusora de Kate Morton. Promet que un dia et faré cas i la llegiré. Sobre la novel.la d’intriga en sembla que el nostre expert ja es deu estar demanant, com és que no l’he descobert jo aquest Carlos Montero? 😉

  2. Homo, tant com demanar-me perquè no l’he trobat, no, no puc abarcar-ho tot. Però el que sí pens és que, de vegades (o, bastant sovint) anam a cercar novel.les molt lluny, quan en tenim de ben a prop. Pau, me l’apunt.

  3. Amb una recomanació tan vehement… Me l’apunt! De fet també m’estrenaré amb na Kate Morton… Ja te demanaré per quin començ!

Deixa un comentari

Llibres i amics

Per xerrar de llibres i altres coses

Per xerrar de llibres i altres coses

L'illa dels llibres

Per xerrar de llibres i altres coses

Les Contraportades

Un bloc, sobretot, sobre llibres

Naucoris

Literatura & Companyia

